keskiviikko 12. syyskuuta 2012

Mikään ei saa muo luovuttaan, et voi muo satuttaa, et voi pilata mun fiilistä millään, mul on kaikki hyvin tänään!



Moikkamooi ! Piti jo sunnuntai-iltana tulla kertomaa mun viikonlopusta, mutta äkillinen sairastumiseni vei voimat, enkä saanut millään aikaiseksi. Oon toki vieläkin kotona, mutta sen verran paremmssa kunnossa että jaksan ajatella blogiakin välillä.

Lauantaina oli nuorisomessut (tai jotkut semmoset). Pakollinen koulupäivä, joten porukkaa oli ihan kiitettävästi. Messuilla esiintyi Aste, ja toisin kuin muut, jotka ovat hehkuttaneet kiljuneensa eturivissä fanittamassa, olin Nuvan pisteellä tekemässä koruja pienten lasten kanssa. Eihän siinä siis muuten, lapset, varsinkii pienet, on mukavia ja niitten kanssa on kiva jutella, mut oisin miekii halunnu käyä sielä kattomassa Astetta, niiku muut nuvalaiset. Annoin kuitenkii kamerani lähtä seikkailemaa lavan luokke, joten kuvia on ! jei :d
Asteen ja nuorisovaltuuston lisäks sielä messuilla oli muitakii esittelemässä toimintaansa, nuokku, ksao, partio, jotain taitoluistelijoita,vpk, parkour akatemia ymym. Ihmiset kierteli sielä pisteillä ja täytteli jotain kyselyitä tai teki jotaa muuta mitä ne oli keksiny. Ruokailu oli ulkona, hernekeittoa ja ruisleipää. Pienimuotoisen jäätymisen jälkee ulkona eksyin taas sisälle lämpimään.

Messujen jälkee en päässyt kotiin nukkumaan niiku haaveilin, vaan menin vielä illaksi vahtimaan paria lasta. Poljin siis ravilinnasta kaatosateessa töihin, ja vissiinkin vilustuin siinä samalla. Illan aikana muksut riiteli mitä turhimmista asioista (ainakin musta tuntu siltä) ja olin  ehkä 5000 kertaa sanonu " ei, se ei ole, sinun, et voi ottaa sitä itsellesi" tai jotain muuta vastaavaa. Suuri helpotuksen huokaus kun lasten isä tuli päästämään mut kotiin (puol tuntia myöhässä mut ei se mitää ) . Päivän aikana en tosiaakaan ollu kerennyt syömää muutaku silloin ravilinnassa pikaisesti, joten pikaisesti pyörähin siwan kautta ostamassa itelleni mättöpussin, joka tuhottiinkin yhdessä äitin kanssa, kun ei mun loppujen lopuksi tehnyt mieli syödä karkkia.
Illalla dataillessa päähäni jysähti kauhee totuus siitä kuinka en viikonloppuna saisi nukkua aamulla ollenkaa pitkää, silä seuraavana aamuna piti olla jo yhdeksältä paloasemalla.
Sunnnuntai aamuna siis taas virkeenä (not) ylös ja paloasemalle jossa oli Avoimet ovet. Nuoriso-osaston näytöksiä, toimintanäytöksiä, paloauto ajelua, poliisi, ambulanssi, yleisötehtävä rasti, pikkupalomies-koulutus ja tietenkii kalustoesittelyä, tutustumista ihmeelliseen paloasemaan ja paloautoihin. Lisäyksenä aikaisempiin vuosiin, pihalla oli myös pomppulinna. Ihmiset näytti kyllä viihtyvän.  Kahen jälkee ku ovet sulkeutuivat, alettii siivoomaa, kannettii pöytiä, kerättii roskia jne. Hetki jäi vielä halukkaille pyörähtää pomppulinnassa ;) Muitten lähdettyä, jäin vielä jokskuu aikaa viettämää juttutuokioo, pitkästä aikaa, ja sitä juttuseuraa oli tullu kaivattua! Kuitenkin siis pääsin kotiin joskus neljän jälkeen, söin, nukuin ja katoin telkkaria. Iltaa kohden kuume alko nousta, ja mun sairastaminen alko.
 Palomiehen koulutusta
vähän isompikii palomies kävi hakemas lisäkoulutuksen :DD


Nyt oon siis ollu pari päivää kuumeessa. Oon lagannu himassa, ja nyt ku tää tauti alkaa olla kokonaa selätetty, mun mieliala on ihan taivaissa. Oon löytäny ihania kavereita mun rinnalleni ja tiiän ettei mun tarvi enää olla yksin :) Että on tästä kuumeilustakin ollu jotain hyötyäki.
mut nyt ku oon väsänny teille tätä lukemista jo tunnin ajan, jätän tän tähän. Kiitos heippa moimoi :)
ps. Kaveripostauksen (toivepostaus part.4) teen joskus ku kerkeen, Laittakaa kommenttilootaan kysymyksiä siihen liittyen,ni ei tarvi lähtä ihan tyhjältä pohjalta väsäämään :) Mitä siis haluutte tietää mun kavereista? :)

vain taivas on rajana.

2 kommenttia:

  1. 1. milloin tapasitte? 2. mikä oli ensimmäinen ajatuksesi kaverista? 3. kauan olette tunteneet? 4. parhaat puolet 5. huonot puolet:D

    VastaaPoista
  2. heii kiva tää sun blogin uus ulkoasu!:) ja anteeks en keksi kysymyksii :D

    VastaaPoista

Pidäthän kommenttisi asiallisena, en julkaise asiattomia, loukkaavia tms. kommentteja. Kritiikkiä otan vastaan ja julkaisenkin kommentit joissa asia on kerrottu kohteliaasti ja asiallisesti. kiitos :)